preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ante Kovačića - Marija Gorica

Login
Termini informacija

Termini informacija za roditelje

Kalendar
« Prosinac 2019 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

Tražilica
Anketa
Jeste li zaljubljeni?



Preporuke

 





„ŠeR - Školski e-Rudnik“. Riječ je o jedinstvenoj aplikaciji preko koje će zainteresirana javnost imati pristup određenome setu statističkih podataka iz e-Matice o svim školama u Hrvatskoj. Ova aplikacija veliki je korak prema digitalizaciji i dodatnom otvaranju Ministarstva znanosti i obrazovanja zainteresiranoj javnosti.

https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoiZWE3YTE4OWQtOWJmNC00OTJmLWE2MjktYTQ5MWJlNDNlZDQ0IiwidCI6IjJjMTFjYmNjLWI3NjEtNDVkYi1hOWY1LTRhYzc3ZTk0ZTFkNCIsImMiOjh9

Korisni linkovi
Korisni programi
Korisni download lin...
Knjižnica

"Tko je savijen nad knjigom,

taj uspravno hoda!"

heart


Voditeljica knjižnice: Maja Kralj, diplomirana knjižničarka

                 kontakt: maja1kralj@gmail.com
 
Radno vrijeme: utorkom i četvrtkom

te svaku drugu srijedu (parne datume)

od 8.45 do 14.45

 

yes enlightened smiley 

5. studenog, 2019.

Na samom vrhuncu Mjeseca hrvatske knjige danas je u školi održan književni susret s piscem Zoranom Pongrašićem, zahvaljujući Općinskoj knjižnici Ante Kovačića.

Gospodin Pongrašić pročitao je nekoliko ulomaka iz svojih najpoznatijih djela i strpljivo odgovarao na sva pitanja učenika. Susret je bio toliko zabavan i poseban da su mnogi učenici pohrlili u školsku i u općinsku knjižnicu po knjige spomenutog autora.

smiley

 

Dubrovnik je bio domaćin 48. Svjetskog kongresa školskih knjižničara i 23. Međunarodnog istraživačkog foruma o školskome knjižničarstvu koji se održao pod nazivom Okupljanje – osnaživanje – preobrazba: školske knjižnice (Convergence – Empowering – Transformation:  School Libraries).

Skup se održavao od 21. do 25. listopada 2019., po prvi put u Hrvatskoj. Sudjelovalo je 240 sudionika iz 44 zemlje (60ak iz Hrvatske).

Organizatori Kongresa su Međunarodna udruga školskih knjižničara (IASL) i Hrvatska udruga školskih knjižničara pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja i Ministarstva kulture.

Održano je preko 80 znanstvenih i stručnih izlaganja, radionica i prezentacija. Govornici su bili najstručniji, najpoznatiji i najiskusniji poznavatelji teorije i prakse školskoga knjižničarstva iz cijeloga svijeta. Ovaj skup bio je i centralna svjetska i državna proslava Međunarodnoga mjeseca školskih knjižnica 2019. godine, a i prilika da se nagrade najbolji školski knjižničari u Hrvatskoj i svijetu.

Osim bogatog programa same Konferencije, sudionici Kongresa imali su priliku upoznati se i sa znamenitostima Dubrovnika i Dubrovačko-neretvanske županije.

Drugi dan Kongresa organizirano je razgledavanje stare jezgre Dubrovnika. Posjetili smo i Umjetničku školu Luke Sorkočevića i Narodnu knjižnicu Grad, gdje je upriličen mini koncert Kvarteta Sorkočević.

U petak je organiziran posjet Osnovnoj školi Stjepana Radića i Gimnaziji Metković. Uz bogat program dobrodošlice, posađeno je i stablo u školskom parku ispred knjižnice.

Bila je to krasna prilika i za našu školsku knjižničarku da upozna kolege iz raznih krajeva svijeta, razmijeni iskustva i stekne ideje za budući rad.

(Knjižničarka stoga posebno zahvaljuje školi i ravnateljici na podršci za sudjelovanje u ovoj lijepoj priči.) yes

Imali smo priliku vidjeti da je školsko knjižničarstvo u Hrvatskoj itekako razvijeno, u usporedbi s ostatkom svijeta. U Hrvatskoj svaka škola ima svoju knjižnicu, knjižničari su visoko obrazovane osobe, redovito se stručno usavršavaju, a to uopće nije slučaj u mnogim zemljama diljem svijeta.

Svako dijete zaslužuje dobru školsku knjižnicu, nit je vodilja ovoga skupa. Moramo biti pomoć i podrška učenicima i učiteljima, suostvaratelji nastavnog procesa. Knjižnica bi trebala biti sigurno mjesto gdje su greške dopuštene, gdje učimo od drugih.

U vremenu sveprisutnih promjena, naše znanje bi trebalo biti sidro.  Ne treba djecu previše štititi od opasnosti digitalnog doba, već ih usmjeriti na sve mogućnosti tehnologije te ohrabriti i naučiti kako se nositi s rizicima. Tako ćemo steći njihovo povjerenje.

Knjižnica treba postati utočište, sigurno mjesto učenicima, gdje će znati da nisu sami i prepušteni sebi samima.

Maja Kralj, školska knjižničarka

 

3. listopada 2019.

Prvašići su danas prvi put posjetili školsku knjižnicu.

Uz priču „Miš u školskoj knjižnici“ naučili su kako se ponašamo u knjižnici, podsjetili su se kako postupati s knjigama, naučili su razliku između knjižnice i knjižare i pritom se dobro zabavili. Na poklon su dobili i mali straničnik u obliku miša.

Naša školska knjižnica od ove godine ima novo radno vrijeme- otvorena je utorkom, četvrtkom i svaku drugu srijedu.

Dobrodošli su svi učenici i učitelji dobre volje, željni znanja, zabave i dobrog društva!wink

heart

8. veljače, 2019.

U organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara 2011. g. pokrenut je  nacionalni projekt poticanja čitanja "Čitamo mi, u obitelji svi". Cilj projekta je ukazati na važnost svladavanja tehnike čitanja kod učenika, ali i na važnost roditelja kao uzora u procesu čitanja.

Naša škola sudjeluje po 4. put u projektu, koji  je osmišljen po načelu "putovanja" knjižnične naprtnjače/ruksaka od jednog do drugog učenika 3. razreda.

Svakog petka jedan učenik nosi knjižničnu naprtnjaču doma. Knjižnična naprtnjača gostuje u obitelji učenika 5 dana. U tih 5 dana obitelj barem pola sata dnevnozajednički čita, pregledava i lista knjige, druži se u intimnoj atmosferi zajedničkog čitanja.  Knjige se ne trebaju pročitati u cijelosti, već jedan dio iz svake knjige. Nakon čitanja važno je razgovarati o pročitanom i skrenuti pozornost na značajne i vrijedne dijelove.

Dojmove, zanimljivosti, lijepe doživljaje zajedničkog čitanja obitelj upisuje u priloženu Bilježnicu dojmova. Po osobnoj želji svoju stranicu dijete možete ukrasiti crtežima o pročitanom, fotografijama zajedničkog čitanja, pjesmom, sastavkom i sl.

Peti dan (u srijedu) dijete donosi naprtnjaču s knjigama u školu i nekoliko minuta predstavlja razredu, učiteljici i knjižničarki kako se čitalo u njegovoj obitelji uz iznošenje dojmova i doživljaja.

U naprtnjači naših trećaša  se nalaze zanimljive knjige iz 7 područja:

1. Roman, knjiga priča ili igrokaza hrvatskog književnika za djecu (Sirup protiv mačjeg kašlja,  S. Šesto)

2. Roman hrvatskog pisca (isključivo) za roditelje (Budi dobar kao Jan, I.T. Dragičević)

3. Slikovnica (Mano i Dado, E. Moser)

4. Popularno-znanstvena knjiga iz područja prirodnih znanosti (Atlas svemira)

5. Priručnik za odgoj djece (Stres u djece i adolescenata, K. Lacković-Grgin)

6. Priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena (Čarolija plastelina, Marja Novacka)

7. Strip, duhoviti tekstovi (Gregov dnevnik, J. Kinney)

Obiteljsko čitanje  započinjemo  u  petak, 8. veljače 2019.,  kada  prvi učenik 3. r. svojoj kući nosi ruksak s knjigama.

Koordinatorice projekta su školska knjižničarka Maja Kralj i učiteljica 3. r., Renata Šikač.

Naša je škola i ove godine financirala kupnju knjiga za projekt.

Nakon završetka projekta knjige će postati dio knjižnog fonda naše knjižnice tako da će i svi drugi učenici te knjige moći posuditi i pročitati.

Veselimo se što je  naš treći razred dio nacionalnog programa za poticanje čitanja i sigurni smo da će projekt uspjeti i da će roditelji sa svojom djecom kvalitetno, ovog puta čitajući, provesti slobodno vrijeme.

Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga iskoristimo to da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme – neprocjenjivo, poboljšanje  kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i vokabulara…

heart

siječanj, 2019.

Projekt međunarodne razmjene straničnika u našoj školi ove se godine malo odužio, zbog tehničkih problema. No, sa zadovoljstvom možemo reći da su poštom konačno otputovali straničnici za prijatelje iz daleke Malezije.
 

Ovo je treći put da se naša školska knjižnica uključila u projekt razmjene straničnika (bookmarkera)  među školskim knjižnicama iz cijeloga svijeta. Projekt svake godine organizira Međunarodna udruga školskih knjižničara (IASL) u listopadu,  povodom Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica.

Ove godine sudjelovali su učenici 5. a i 5. b razreda. Uz pomoć školske knjižničarke izradili su simpatične straničnike koji podsjećaju na licitarska srca i  poslali ih skroz u Maleziju, u partnersku školu koja nam je dodijeljena.

Vjerujemo da će se našim prijateljima iz Kuala Lumpura svidjeti što smo napravili za njih i jedva čekamo da nam stignu i njihovi straničnici.

heart

siječanj, 2019.
U novu godinu - s novim knjigama u školskoj knjižnici!
 

Za ovu donaciju moramo zahvaliti našem susjedu Mirku iz općinske knjižnice.

Hvala za ove krasne darove, veselimo se daljnjoj suradnji!

heart
prosinac, 2018.

Knjiga meni znači odmor, uživanje i mir“, otkrila nam je Isabela Zorko, NAJčitačica naše školske knjižnice. Rekla nam je to u razgovoru povodom završetka Mjeseca knjige.

NAJčitateljica naše školske knjižnice

Podsjećamo, Mjesec hrvatske knjige obilježava se svake godine od 15. listopada do 15. studenoga. Tih dana posebno se naglašava važnost knjige, čitanja i knjižnica. Možemo onda slobodno reći da se u našoj školi Mjesec knjige slavi svaki mjesec. Svi zajedno trudimo se knjigu i čitanje učiniti IN. Uspjeli smo školsku knjižnicu napraviti mjestom koje se rado posjećuje i u kojem se rado boravi. Još kad bi bila otvorena svaki dan... gdje bi nam bio kraj! wink

Možemo se pohvaliti i lijepim knjižnim fondom; škola uvijek nađe sredstava za nabavu novih naslova i na tome smo jako zahvalni.

Školska knjižnica vodi i nekoliko projekata kojima se još više želi potaknuti čitalačka pismenost i razviti kultura posjećivanja knjižnice.

Novost ove godine je projekt RIJEČ DANA koji provodimo svaki radni dan knjižnice - nasumce biramo riječ iz Rječnika hrvatskog jezika i učimo njeno značenje i korištenje referentnom zbirkom.

Potičemo i razvijanje navike čitanja u obitelji, projektom „Čitamo mi u obitelji svi“, svake godine u 3. razredu. Ovaj projekt provodit ćemo u drugom polugodištu.

Bolje upoznajemo Hrvatsku i svijet uz pomoć projekta Međunarodne razmjene straničnika. Ove godine su naši petaši razmjenjivali straničnike s jednom školom iz daleke Malezije. 

U ovogodišnjem Mjesecu knjige imali smo nekoliko dodatnih radionica/pričaonica za učenike.

Prvi razred imao je početkom Mjeseca knjige upoznavanje sa školskom knjižnicom, uz prigodnu priču i darak za svakoga - slatki podsjetnik na radno vrijeme školske knjižnice.

Prvašići prvi put u školskoj knjižnici

Učenike iz produženog boravka školska knjižničarka je upoznala s pričom koja je njoj obilježila djetinjstvo, iz knjige „Djedica pričalo i čarobni vrutak“.

Osim toga, imali su i zanimljivu foto-potragu za knjigom u knjižnici, a za Dan kravate spojili smo ugodno s korisnim i izradili simpatične straničnike u obliku kravate.

Tema ovogodišnjeg Mjeseca knjige bila je hrvatska baština, s naglaskom na glagoljici. Već smo pisali o tome kako je glagoljica inspirirala našu učiteljicu likovne kulture, ali nadahnula je i učiteljicu hrvatskog jezika. Učiteljica Ana je u suradnji sa  školskom knjižničarkom i novinarskom skupinom izradila prigodni plakat – preveli su dio iz pripovijetke Ante Kovačića na glagoljicu.

Viši razredi su u pratnji učitelja službeno završili Mjesec knjige, 15. studenoga, odlaskom na Interliber. Svake godine posjećujemo najveći sajam knjiga i time dodatno naglašavamo važnost knjiga.

Svjesni smo da knjiga danas ima veliku konkurenciju i da nije popularna kao prijašnjih desteljeća, ali baš zato dajemo sve od sebe kako bismo razvijali ljubav prema lijepoj riječi, priči i čitanju. Trudimo se podsjećati sve oko sebe da knjiga zaista predstavlja odmor, uživanje i mir u ovom, ponekad nemirnom i stresnom, svijetu i vremenu.

Kao što i natpis u našoj školskoj  knjižnici govori...

 
 
 
heart
Susret s Koprivkom
 

U četvrtak, 4. 10. 2018., u goste nam je stigao gospodin Branimir Dolenec, autor  serijala slikovnica iz projekta „KOPRIVKO“.

Koprivko je simpatičan dječak iz prošlosti (iz 1356. g.) koji putuje kroz vrijeme i uz pomoć CRNE RUPE dolazi u naše vrijeme gdje upoznaje djevojčicu Dunju. Oni postaju prijatelji te započinju uzbudljiva putovanja Hrvatskom, kroz priče i legende.

Književni susret bio je namijenjen učenicima nižih razreda. Bio je toliko zabavan i zanimljiv da se dosta učenika odlučilo na kupnju neke od dvanaest nastavaka slikovnica o Koprivku.

 

 

23. veljače, 2018.

Čitanjem do zvijezda - natjecanje u kreativnosti i znanju za osnovne škole

Čitanjem do zvijezda je projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara s ciljem poticanja čitanja i razvijanja kreativnosti kod učenika. Provodi se od 2009. g., a naša škola po drugi put sudjeluje ove školske godine.

Tema ovogodišnjega natjecanja bila je „Zapisi iz škrinjice sjećanja“.

Prva razina natjecanja- školska- održala se početkom prosinca 2017.g. Sudjelovale su 4 učenice viših razreda- Barbara Pili, Lucija Kačić-Alesić, Lana Pernar i Paulina Pernar. Djevojke su trebale pročitati 3 knjige (u formi dnevnika): Koru od jabuke Jadranke Klepac, Tajni dnevnik Adriana Molea Sue Townsend i Gregov dnevnik Jeffa Kinneya. U ponedjeljak, 11. prosinca, spomenute učenice pisale su ispit o pročitanim knjigama. Tri najuspješnije, koje dalje idu na županijsku razinu natjecanja, bile su Barbara Pili (6. r.), Lucija Kačić-Alesić i Paulina Pernar (8. r.)

Županijsko natjecanje održalo se 22. veljače 2018. u OŠ "Stjepan Radić" u Božjakovini. Djevojke su nas zaista dostojno predstavljale i čestitamo im! 

Paulina predstavlja svoj plakat o pročitanim knjigama

 

Djevojke ispred škole u Božjakovini

 

yes

7. prosinca 2017.

Čitati priče gospođe Željke Horvat-Vukelja pravo je zadovoljstvo, a slušati je i gledati dok ih priča… E, to trebate doživjeti! Jako smo sretni što smo to mogli u četvrtak, 7. prosinca ove godine. Gospođa Željka je u sat vremena uspjela zabaviti sve učenike i učiteljice od 1. do 4. razreda. Pričajući o svom papagaju Žaku i pokazavši nam ljubavnu priču o zimskim rukavicama, sve je nasmijala do suza. A u blagdansko raspoloženje još nas je više uvela lijepom pričom, klasikom Orašar. Usput smo svi zajedno mnogo toga novoga naučili i prisjetili se naučenoga.

Djeca su bila oduševljena našom gošćom. Vidljivo je to bilo i iz dugačkog reda za autogram, ali i željom za fotografiranje s književnicom.

Još jednom zahvaljujemo Željki na dolasku. Svima nam je bila pravi predbožićni poklon. Podsjetnik na skromnost, radost i životnu energiju kakvih trebamo sve više danas. Drago nam je poznavati tako divnu i pristupačnu osobu koja u sebi čuva toliko priča i,  još važnije, zna ih poticajno i velikodušno podijeliti s drugima.

Fotografije s divnog književnog susreta potražite ovdje!

 

heart

listopad- studeni, 2017.

Mjesec knjige počeli smo slaviti već u petak, 13.listopada 2017.! Po drugi put uključili smo se  u projekt razmjene straničnika (bookmarkera) među školskim knjižnicama iz cijelog svijeta. Ovaj zanimljiv projekt organizira Međunarodna udruga školskih knjižničara (IASL) svakog listopada, povodom Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica.

Ove su godine zanimljive straničnike izrađivali učenici 5.razreda naše škole. Uz pomoć školske knjižničarke i učitelja tehničke kulture izradili su prave male poruke prijateljstva (možete ih pogledati u nastavku). Straničnici će se poštom poslati čak u Portugal, u partnersku školu koja nam je dodijeljena. Sigurni smo da će se našim budućim prijateljima iz Portugala svidjeti što smo napravili za njih i jedva čekamo da nam stignu i njihovi straničnici!

I sedmaši su dobili priliku za razmjenu straničnika. Dodijeljena im je škola partner iz Rusije, iz grada Tula. Straničnike su izrađivali 23.listopada, uz pomoć učiteljice likovne kulture i školske knjižničarke. 

Ovim smo projektom bolje upoznali Portugal i Rusiju, ali i našu zemlju. Bilo nam je jako zabavno i s nestrpljenjem očekujemo pošiljke budućih prijatelja.

30.10.2017. doputovala je krasna pošiljka iz Rusije!

Simpatični straničnik iz ruskog grada Tula :)

___________________ ______________________ ________________________

 

Petaši su izrađivali straničnike za prijatelje Portugalce

 

 

24. studenoga 2017. petaše je razveselio paket iz Portugala. Krasne straničnike s motivima gitare (fado), vina (porto) i ribe učenici 5.r. s veseljem su ponijeli kućama. Nekoliko divnih primjeraka sačuvali smo za knjižnicu, za lijepu uspomenu.

 

 

Veselimo se sljedećoj razmjeni!

 

heart

ČITAMO MI U OBITELJI SVI!

U organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara 2011.g. pokrenut je  nacionalni projekt poticanja čitanja "Čitamo mi, u obitelji svi". Cilj projekta je ukazati na važnost svladavanja tehnike čitanja kod učenika, ali i na  važnost roditelja kao uzora u procesu čitanja.

Naša škola sudjeluje 3. put u projektu, koji  je osmišljen po načelu "putovanja" knjižnične naprtnjače/ruksaka od jednog do drugog učenika 3. razreda.

Dio smo velike obitelji od 128 škola diljem Republike Hrvatske u kojima će ove školske godine učenici trećih razreda svojim kućama nositi ruksak napunjen knjigama.  Brojka od 4398 učenika, među kojima su i učenici naše škole, impresivna je.

Svakog petka jedan učenik nosi knjižničnu naprtnjaču doma. Knjižnična naprtnjača gostuje u obitelji učenika 5 dana. U tih 5 dana obitelj barem pola sata dnevno zajednički čita, pregledava i lista knjige, druži se u intimnoj atmosferi zajedničkog čitanja.  Knjige se ne trebaju pročitati u cijelosti, već jedan dio iz svake knjige. Nakon čitanja važno je razgovarati o pročitanom i skrenuti pozornost na značajne i vrijedne dijelove.

Dojmove, zanimljivosti, lijepe doživljaje zajedničkog čitanja obitelj upisuje u priloženu Bilježnicu dojmova. Po osobnoj želji svoju stranicu dijete možete ukrasiti crtežima o pročitanom, fotografijama zajedničkog čitanja, pjesmom, sastavkom i sl.

Peti dan (u srijedu) dijete donosi naprtnjaču s knjigama u školu i nekoliko minuta predstavlja razredu, učiteljici, knjižničarki kako se čitalo u njegovoj obitelji uz iznošenje dojmova i doživljaja.

U naprtnjači naših trećaša  se nalaze zanimljive knjige iz 8 područja:

1. Roman, knjiga priča ili igrokaza hrvatskog književnika za djecu (Muka malog vuka)

2. Zbirka pjesama hrvatskog književnika za djecu (Idem i ja! Ne, ti ne!)

3. Roman hrvatskog pisca (isključivo) za roditelje (Glava velike ribe)

4. Slikovnica (Priče o jazavcu Jošku)

5. Popularno-znanstvena knjiga iz područja prirodnih znanosti (Putovanja  i pustolovine)

6. Priručnik za odgoj djece (Govorite iz srca)

7. Priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena (Umni izazovi)

8. Popularno-znanstvena knjiga o hrvatskoj povijesti, kulturi ili tradiciji (Automobili kroz povijest)

 

Projekt smo započeli u  petak, 27.siječnja 2017.,  kada je prvi učenik 3.r. svojoj kući ponio ruksak s knjigama.

Naša je škola i ove godine financirala kupnju knjiga za projekt za što zahvaljujemo ravnateljici, gđi Antici Rajčić. Nakon završetka projekta knjige će postati dio knjižnog fonda naše knjižnice tako da će i svi drugi učenici te knjige moći posuditi i pročitati.

Veselimo se što je  naš treći razred dio nacionalnog programa za poticanje čitanja i sigurni smo da će projekt uspjeti te da će roditelji sa svojom djecom kvalitetno, ovog puta čitajući, provesti slobodno vrijeme. Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga iskoristimo to da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: poboljšanje  kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i vokabulara i- ono neprocjenjivo- zajedničko provedeno vrijeme.

yes heart smiley

 

Prvašići prvi put u Bibliobusu (28.listopada 2016.g.). . .

 Ovoj putujućoj knjižnici na kotačima čestitaju 40. rođendan!

heart 

 

Naša škola ove se godine po prvi put uključila u projekt razmjene straničnika (bookmarkera)  među školskim knjižnicama iz cijelog svijeta. Ovaj zanimljiv projekt organizira Međunarodna udruga školskih knjižničara (IASL) svakog listopada,  povodom Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica.

Ovogodišnja tema projekta bila je „Nauči odgonetnuti svoj svijet“  (Learn how to decode  your world). Sudjelovali su učenici 7.razreda naše škole. Uz pomoć školske knjižničarke i učitelja likovne kulture izradili su simpatične i  kreativne straničnike na zadanu temu (možete ih pogledati u nastavku). Straničnike smo poštom poslali u Veliku Britaniju, u partnersku školu koja nam je dodijeljena (na ovoj poveznici možete doznati nešto više o samoj školi). Vjerujemo da će se našim prijateljima iz Staffordshirea svidjeti što smo napravili za njih i jedva čekamo da nam stignu i njihovi radovi. 

 

 

 

DAN JABUKA U KNJIŽNICI

Počeo je Mjesec knjige i u našoj školskoj knjižnici odmah je veselije.

Niži razredi su 20.listopada (na Svjetski dan jabuka) pozvani na slušanje prigodne priče.

U kakvoj su to  vezi  jedna usamljena zvjezdica i jabuka pročitajte ovdje.

 

 

PRVAŠIĆI PRVI PUT U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

 

 

Početkom školske godine knjižnica jedva čeka ugostiti najmlađe korisnike- prvašiće. Prvo druženje dogodilo se 7.listopada i uvjereni smo da nikako nije bilo i  posljednje. Jedva čekamo idući susret i novu priču!  

Mjesec knjige se bliži i knjižnica priređuje mnogo lijepih iznenađenja . . . Pratite nas i dalje!

 

-------

ČITAMO PSU!

Naša škola je 4.ožujka s veseljem ugostila nesvakidašnje goste u knjižnici- Željka i Maru, jednog knjižničara i psa. Došli su nam iz Zagreba na zanimljivo druženje u školskoj knjižnici. Naime, osmero učenika nižih razreda jedan školski sat čitalo je psu Mari.

Mara je jedan od terapijskih pasa R.E.A.D.® programa - Čitaj (o) psu© (R.E.A.D. je kratica za Reading Education Assistance Dogs  – program registriran pri Intermountain Therapy Animals u Sjedinjenim Američkim Državama 1999. godine). Udruga za Pet Therapy Indeficienter Vinkuran (UPTIV) je od 2014. godine podružnica  R.E.A.D. ® programa za Hrvatsku te provodi program “Čitaj (o) psu”©.

Ovaj je program, dakle, namijenjen djeci koja imaju  određene govorno-jezične teškoće, disleksiju, teškoće pažnje i koncentracije, strah od javnog nastupa, strah od psa, i slično.

Cilj  R.E.A.D.® programa je, prvenstveno, poboljšanje čitalačkih, komunikacijskih i govornih vještina te razvijanje  ljubavi prema čitanju. Pas je  izvrstan slušatelj koji razumije boju i ton glasa, pažljivo sluša, ne procjenjuje, ne kritizira niti se ruga. Dopušta djetetu da čita vlastitim ritmom.  Dijete pred psom nema straha kao pred vršnjacima. Tako se na ovaj način jača i samopouzdanje i samopoštovanje u djece te se  smanjuje trema zbog čitanja ili javnog nastupa.

Pri milovanju psa, dijete se opušta te biva nadahnuto čitanjem.  Čitanje psima je uistinu poseban doživljaj.

U sve to smo se uvjerili u petak. Učenici su bili oduševljeni Marom i nestrpljivo čekali svoj red na čitanje (čitali smo slikovnicu Pascala Bieta „Izgubio se jedan zeleni pas“).

Na našem prvom susretu napredak je bio itekako vidljiv- čitalo se bez straha, opušteno i s manje poteškoća nego inače.

Program, osmišljen isključivo kao volonterski,  provode  terapijski timovi, educirani terapijski psi sa svojim voditeljima, u sve više gradskih i osnovnoškolskih knjižnica diljem Hrvatske. Naša je škola, usuđujemo se reći, jedna od prvih na ovom području koja sudjeluje u programu i zbog toga smo jako ponosni. Zahvalni smo knjižničaru Željku Radoviću što nas je  izabrao za ovo divno druženje.

Čitanje Mari  nastavljamo za mjesec dana, na istom mjestu i  u istom društvu. Zaista jedva čekamo!

 

knjižničarka

 

 

 

 

ČITAMO MI U OBITELJI SVI,
nacionalni projekt za poticanje čitanja

Dana 13. veljače 2015. u našoj školi počinje projekt "Čitajmo mi u obitelji svi". Projekt je osmišljen po načelu "putovanja" knjižnične neprtnjače od jednog do drugog učenika 3. razreda. Svakog petka jedan od učenika nosi knjižničnu naprtnjaču kući. Ona u obitelji gostuje 5 dana.

U njoj se nalazi 8 zanimljivih knjiga iz različitih područja. Roditelji i djeca određuju svaki dan barem 15 minuta ili pola sata za čitanje i razgledavanje knjiga iz naprtnjače. Nakon pročitanih odlomaka prokomentiraju pročitano i skreću djeci pažnju na zanimljive i vrijedne dijelove. Svoje dojmove i zanimljivosti te lijepe doživljaje zajedničkog čitanja zapisuju u priloženu bilježnicu dojmova.

Peti dan dijete nosi naprtnjaču natrag u školu i nekoliko minuta prezentira svom razredu, učitelju i knjižničaru svoje doživljaje i na taj se način uči usmenom izražavanju te potiče svoje razredne kolege na čitanje i razvijanje pozitivnog stava prema čitanju.

Ove godine u projektu sudjeluju učenici trećih razreda OŠ Ante Kovačića. Želimo im puno lijepih i zanimljivih trenutaka provedenih uz knjige i druženje s obitelji.

 


 

Wiki-dveri IV – upoznajemo etnološku baštinu zaprešićkoga kraja 

I ove školske godine 2013/14. Gradska knjižnica iz Zaprešića nastavlja s provođenjem projekta Wiki-dveri, čiji je cilj stvaranje internetske stranice koja će na jednome mjestu objediniti informacije o kulturnoj i prirodnoj baštini zaprešićkoga kraja. I naša je škola opet pozvana na suradnju.

Ovogodišnji se projekt odnosi na proučavanje i stvaranje zapisa o bogatoj etnološkoj baštini zaprešićkoga kraja: narodnim običajima kroz godinu, napjevima i plesovima, ručnim radovima...

U projektu sudjeluju učenici šestih i sedmih razreda osnovnih škola zaprešićkoga kraja koji će se s etnološkom baštinom upoznavati proučavanjem knjižne i elektroničke građe, posjetima knjižnicama, muzejima te predavanjima stručnjaka i stručnim radionicama.

Istraživačice iz naše škole su šestašice: Klara Frkanec, Valentina Hadrović , Emma  Majerić i Marta Žagmešter te sedmašice, Tena Mandić  i Lukrecia Pernar.

Ponosni smo što smo dio ovog vrijednog projekta i veselimo se novim saznanjima!

Svakodnevne rezultate rada na projektu možete pratiti na internetskim stranicama www.wiki-dveri.info

 

 

 

~ ~ ~

 

      Obavijest za učenike 8.r.!

Ako niste uspjeli posuditi knjigu Richarda Bacha

"Galeb Jonathan Livingston", svakako kliknite ovdje!

 

~ ~ ~

                 

 

"Čitatelj se stvara u krilu roditelja"

U organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara 2011.g. pokrenut je  nacionalni projekt poticanja čitanja "Čitamo mi, u obitelji svi". Cilj projekta je ukazati na važnost svladavanja tehnike čitanja kod učenika, važnost roditelja kao uzora u procesu čitanja, na važnost školske knjižnice kao informacijskog središta škole koje promiče kulturu čitanja, kao i nabava novih nelektirnih naslova za školske knjižnice.

Projekt je osmišljen po načelu "putovanja" knjižnične naprtnjače od jednog do drugog učenika 3. razreda.

U naprtnjači naših trećaša  se nalaze zanimljive knjige iz 8 područja:

1. Roman, knjiga priča ili igrokaza hrvatskog književnika za djecu (Bubekovo gnijezdo, S. Lice)

2. Zbirka pjesama hrvatskog književnika za djecu (Tinka fakinka, J. Čunčić-Bandov)

3. Roman hrvatskog pisca za roditelje (Naša putovanja)

4. Slikovnica (Ja ću te izliječiti,reče medo, Janosch)

5. Popularno-znanstvena knjiga iz područja prirodnih znanosti (Promotri, zavoli, čuvaj)

6. Priručnik za odgoj djece (Vježbanje životnih vještina, J. Bićanić)

7. Priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena (Svijet kreativnosti i zabave, Ripoll i Martin)

8. Popularno-znanstvena knjiga o hrvatskoj povijesti, kulturi ili tradiciji (Grbovi gradova u Republici Hrvatskoj, Kekez)

 Svakog petka jedan učenik nosi knjižničnu naprtnjaču doma. Knjižnična naprtnjača gostuje u obitelji učenika 5 dana.

U tih 5 dana obitelj barem pola sata dnevno zajednički čita, pregledava i lista knjige, druži se u intimnoj atmosferi zajedničkog čitanja.  Knjige se ne trebaju pročitati u cijelosti, već jedan ulomak iz svake knjige. Nakon čitanja važno je razgovarati o pročitanom i skrenuti pozornost na značajne i vrijedne dijelove.

Dojmove, zanimljivosti, lijepe doživljaje zajedničkog čitanja obitelj upisuje u priloženu Knjigu dojmova. Po osobnoj želji svoju stranicu dijete možete ukrasiti crtežima o pročitanom, fotografijama zajedničkog čitanja, pjesmom, sastavkom i sl.

Peti dan (u srijedu) dijete donosi naprtnjaču s knjigama u školu i nekoliko minuta predstavlja razredu, učiteljici, knjižničarki kako se čitalo u njegovoj obitelji uz iznošenje dojmova i doživljaja.

Veselimo se što je i naš treći razred dio nacionalnog programa za poticanje čitanja i sigurni smo u uspjeh projekta!

P.S. Hvala učiteljici 3.r., Andreji Jakovina, na entuzijastičnoj potpori projektu!

 

 

 

Držimo fige da MJESEC KNJIGE potraje cijelu školsku godinu!

Ovogodišnji Mjesec knjige u našoj knjižnici  dodatno smo uljepšali  ugošćavanjem književnice Nevenke Videk.

Izrađivali smo i simpatične straničnike, čitali duhovite priče. . .

Najmlađi učenici  pomogli su u izboru MISS KNJIGE 2011. U tijesnoj borbi, pobjedu je odnijela predivno ilustrirana knjiga BASNE, 2. je MOJA PRVA ENCIKLOPEDIJA, a 3. mjesto je pripalo božićnoj slikovnici SVETA NOĆ.

Isto tako, malim darovima nagrađeni su i svi učenici od 3.-7. razreda koji su sudjelovali u kvizu za poticanje čitanja „VESELE ZAMKE“. Sretno izvučena pobjednica koju malo veća nagrada čeka na INTERLIBERU je Dora Jakševac iz 6. razreda. Čestitamo!

 

 

 

POHVALA. . .

 . . . učenicima 6. razreda naše škole  koji su  povodom Međunarodnog dana školske knjižnice (25. listopada 2010.)  nagrađeni  slatkim poklonima kao NAJposjetitelji školske knjižnice, a pritom i iznenadili knjižničarku Maju Kralj najljepšim poklonom- svatko je donio knjigu/slikovnicu koja mu je doma bila „duplić“ ili ju je već prerastao te  tako vrijedno obogatio  fond školske knjižnice. Ovaj lijepi čin potaknuo je učenik istog tog razreda, Marko Glogović,  uz potporu profesorice hrvatskog jezika, Ane Mlinar.

Ovdje moramo spomenuti i učenice Gloriju Malin iz 7. r.  i Margaretu Gajski iz 8. r. iste škole koje su samoinicijativno već u nekoliko navrata takvim poklonima  razveselile našu malu školsku knjižnicu.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gradska knjižnica Ante Kovačića iz Zaprešića našoj je školi u svibnju 2009.g. ponudila  suradnju preko obrazovnog programa za mlade- Wiki dveri, upoznajmo dvorce zaprešićkog kraja. Program uključuje učenike sedmih i  osmih razreda zaprešićkih osnovnih škola. Ukratko,  učenici korištenjem suvremene tehnologije i informacijskih izvora u suradničkom okruženju knjižnice, uz stručnu pomoć informacijskog stručnjaka- knjižničara, prikupljaju podatke o dvorcima zaprešićkog kraja te ih u formi wikija objavljuju na internetu. Osim što istražuju kulturnu baštinu, obrazuju se  i na području digitalne pismenosti.

Odslušali smo predavanje o internetu, web 2.0 i fenomenu Wikipedije. Organizirano smo obišli dvorce, a čeka nas još  istraživački rad na prikupljanju informacija  iz Referentne i Zavičajne zbirke, posjet Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici i Hrvatskom državnom arhivu, uređivanje internetskih stranica u formi wikija te uređivanje i izdavanje publikacija o istraženoj temi kao i predstavljanje monografije uz prezentaciju internetskih stranica „Wiki dveri“, u jednom od dvoraca.

U programu iz naše škole sudjeluju četiri učenice, a knjižničarka Maja Kralj je  koordinatorica. Završetak programa očekuje se u lipnju 2010. g.

Ne propustite zaviriti u našu foto-galeriju i u albumu Wiki dveri pogledati kako se dobro zabavljamo istražujući dvorce našeg kraja!

---------

 

NOVO ! NOVO! Wiki projekt je dovršen! Svakako skoknite na stranicu

 

http://www.wiki-dveri.info/

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 

 

Izvrsne vijesti!

 

¨Humanitarna zaklada za djecu Hrvatske kupila je i poklonila stotinu knjiga za knjižnicu naše škole! Dođite u knjižnicu i budite među prvima koji će uživati u novim knjigama!
 
¨Na naše vapaje za novim knjigama reagirao je i slatki «Kraš», počastivši svakog učenika škole svojim proizvodima!
 
¨Uživali smo i u slasticama koje nam je doniralo «Zvečevo».
 
¨I «Jutarnji list» je pokazao dobru volju- pripremili su lijepi paket knjiga za nas!
 
¨Moramo zahvaliti i ekipi iz bibliobusa koja nas svako malo razveseli najljepšim poklonom- lijepom knjigom!

(dolaze svaka dva tjedna, petkom od 14. 45 do 15. 30 sati)

NAJČITANIJE KNJIGE U NAŠOJ KNJIŽNICI:

 

Tajni leksikon, Želimir Hercigonja

Debela , Silvija Šesto- Stipančić

Čvrsto drži joy-stick, Josip Cvenić

Snjeguljica i Trnoružica, Braća Grimm

 

. . . najdraže knjige

nekih naših učiteljica. . .

 

Andreja Jakovina: “BLIZANKE” , E. Kastner

Ljiljana Jašarević: “JUNACI PAVLOVE ULICE” , F. Molnar

Snježana Vranješ: “HARRY POTTER” , J. K. Rowling

Renata Šikač: “ČUDNOVATE ZGODE ŠEGRTA HLAPIĆA”, I.B.M. Mažuranić

Irena Lacković: “DOBRI VOJAK ŠVEJK”, J. Hašek (+ puuuuuuuno drugih knjiga)

Zlatka Pavlić-Držanić: “ZVIŽDUK S BUKOVCA”, Z. Milčec

Vlasta Marjanović: “ZABRANJENA VRATA”, Z. Krilić

Martina Blažević: “HARRY POTTER” i “DNEVNIK BRIDGET JONES”, Helen Fielding

Marija Zorko: “U REGISTRATURI”, A. Kovačić

Maja Kralj: «BIJELI KLAUN», D. Miloš

Marina Brujić: “DIVLJI KONJ”, B. Prosenjak

Zrinka Nazor: “GALEB JONATHAN LIVINGSTON”, R. Bach



 Deset prava čitatelja.doc
 mala zvijezda.pdf

preskoči na navigaciju