Izvještaj o boravku na Maloj glagoljskoj akademiji

Izvještaj o sedmodnevnom  putovanju u Roč (1.7. – 8. 7. 2019.)

na Malu glagoljsku akademiju „Juri žakan“

Svake godine početkom srpnja učenici i učitelji iz cijele Hrvatske mogu sudjelovati u Maloj glagoljskoj akademiji koja se već održava u Roču 27. godinu. Donosimo vam izvještaj i dojmove jer su ove godine u njoj sudjelovale učenice Petra Tašić, Nikolina Dojčić, Mia Botički, Petra Žagmešter i profesorica Ana Mlinar.

Prvi dan

Na naše putovanje krenuli smo u ponedjeljak 1. srpnja 2019. s polaskom u 15:15 sati. Na odredište smo stigli oko 18:30 sati. Po dolasku imali smo se priliku upoznati s radionicama (freskoslikarska radionica, keramička, radionica batika, novinarska i povijesna radionica) i mentorima koje smo na kraju i sami odabrali. Kasnije smo imali večeru  i večernji program u kojem smo imali priliku vidjeti predstavu u kojoj su sudjelovale učenice: Mia, Petra T., te Petrina asistentica Valentina.

U 23:00 sata su nam se gasila svjetla u sobama, a na nas su pazili „čuvari sna“ – Tea i Darko.

Drugi dan

Drugi dan podijelili smo se u različite radionice, Petra T. i Nikolina opredijelile su se za keramičku radionicu, Mia za radionicu freskoslikarstva, Petra Ž. i prof. Ana za novinarsku radionicu. Između radionica koje su trajale po 2 sata imali smo pauze od 30 minuta.  Nakon svih radionica opet smo imali večernji program na kojem su se predstavila djeca s talentom pjevanja, koja su i sudjelovala na  festivalu „Mali i veliki mikrofon“.

Treći dan

Treći dan posjetili smo Aleju glagoljaša uz pratnju velikog akademika gospodina Josipa Bratulića. Posjetili smo Stup Čakavskog sabora, Stol Ćirila i Metoda, Sijelo Klimenta Ohridskog, Glagoljski lapidari, Lucidar i druge spomenika. Aleju glagoljaša čini jedanaest spomenika uz cestu između Roča i Huma. Nakon razgledavanja imali smo radionice te večernji program u kojemu su sudjelovala djeca s festivala „Mali i veliki mikrofon“. Akademik Josip Bratulić je u sklopu večernjeg programa imao predstavljanje novog izdanja knjige „Aleja glagoljaša“.

Četvrti dan

Četvrti dan smo bili na cjelodnevnom izletu po unutrašnjosti Istre na kojem nas je vodio akademik Josip Bratulić. Posjetili smo Plomin, Pićan, Pazin, Gračišće, Beram. Kada smo se vratili s izleta uvježbavali smo himnu MGA te je bio večernji program u kojem su sudjelovali mladi Kaštelirci koji su nastupali u mjuziklu „ Operacija plastika“  te grupa Roxy Dance iz Roča koje su izvele koreografiju „ La La Landa“.

Peti dan

Peti dan smo dovršavali radove svatko u svojoj radionici. Posjetili smo glagoljsku tiskaru u Roču gdje smo vidjeli kopiju Gutenbergovog tiskarskog stroja koji je izradio akademik Frane Paro. Imali su priliku vidjeti tiskanje jednog lista na glagoljici. Nakon toga smo imali pjesnički susret na vidikovcu Želimira Janeša pod nazivom „ Ča, kaj, što“ na kojem je nastupila Nikolina sa svojom pjesmicom Moj brežuljkasti kraj na kajkavskoj ikavici. U nastavku večernjeg programa imali smo kviz o svemu što smo posjetili te radili u Maloj glagoljskoj akademiji u proteklih nekoliko dana. U kvizu su sudjelovala četiri učenika iz svake radionice, a pobijedila je novinarska radionica.

Šesti dan

Šesti dan smo se pripremali i uvježbavali predstave za završnu svečanu priredbu, uvježbavali himnu te dovršavali radove. Nakon večere imali smo tulum „Glagolitic party“ na kojem smo uživali u pjesmi i plesu te smo zaplesali „Zagorski cug“. Kiša nas je potjerala u školu, ali tulum smo nastavili u svojim spavaonicama.

Sedmi dan

Sedmi dan smo se pripremali za posljednju svečanu priredbu. Imali smo generalnu probu, nakon probe smo imali malo vremena da se pripremimo za predstavu. Konačno smo dočekale taj trenutak kad je krenula svečana priredba. Sve smo bile odlične u svojim ulogama. Najbolji dio je bio nakon predstave kada smo išle na domjenak. Nakon domjenka neki su otišli kući plačući, a neki su plakali u školi jer su im otišli prijatelji. Bio je to dan prepun uzbuđenja, sreće, tuge i veselja.

Osmi dan

Osmog dana smo ujutro nakon doručka spakirale svoje kofere i krenule na Autobusni kolodvor u Buzetu. Autobus za Zagreb je krenuo u 10:15, kada smo došli u Rijeku presjedali smo i nastavili dalje prema Zagrebu. Sretno smo stigle kući.

Dojmovi

Bilo mi je odlično i nezaboravno iskustvo, mnogo sam toga novoga naučila i posjetila mnoga mjesta koja možda nikada ne bih.

Petra Tašić

Jako lijepo iskustvo, stekla sam mnogo novih prijateljstva, voljela bih opet ponoviti.

Mia Botički

Bilo mi je jako zabavno, pronašla sam mnoge prijatelje iz cijele Hrvatske. Htjela bih da i druga djeca dožive ono što smo i mi u ovih 7 dana.

Petra Žagmešter

Putovanje u Roč na Malu glagoljsku akademiju jako mi se svidjelo. Zanimljivo mi je bilo to što smo spavali u školi i nikako si ne mogu zamisliti da je tamo redovna škola tijekom školske godine. Ja sam išla u keramičku radionicu, bilo mi je zabavno raditi stvari od gline pa kasnije kad se ispeče bojati. Također su bili zanimljivi i večernji programi, a najbolje mi je bilo kad smo imali karaoke. Jako mi je drago što sam upoznala nove prijatelje s kojima se dopisujem svaki dan. Ovo je bilo jedno lijepo iskustvo koje ću pamtiti zauvijek.

Nikolina Dojčić

objavio: Administrator   datum: 14. 7. 2019.

HIMNA ŠKOLE

Vukovar 1991. - 2024.

Marijagorički cvrkut

Dokumenti škole

Termini informacija

Preporuke

„ŠeR - Školski e-Rudnik“. Riječ je o jedinstvenoj aplikaciji preko koje će zainteresirana javnost imati pristup određenome setu statističkih podataka iz e-Matice o svim školama u Hrvatskoj. Ova aplikacija veliki je korak prema digitalizaciji i dodatnom otvaranju Ministarstva znanosti i obrazovanja zainteresiranoj javnosti.